tirsdag 21. april 2015

Hentesett / BB-kit

Dette er den koseligste sømmen jeg har hatt på evigheter. Verdens beste hentesett!
Det har gått sakte framover med litt søm nå og da, men så har jeg kost meg med det samtidig.

Hentesettet består foreløpig av body i omslagsmodell og bukser med strikk i midjen og små føtter. Det er mulig at jeg kompletterer med lue og teppe også etterhvert, det får tiden vise. Det er noen uker til babyen kommer, så hvem vet?


:mønster:
Body eget mønster i omslagsmodell, størrelse 50/56.
Bukser Ottobre nr 5/06, i bladet er disse sydd i velour, jeg har valgt å sy i jersey.

:material:
Happy Summer fra min egen Gekkokolleksjon til bodyen, den er kantet med Zigzag i turkis
Buksene er sydd i samme Zigzagjersey i turkis.
Kamknappene er kanskje fra Lykkedragen? Man får ihvertfall kjøpt sånne der.

:maskinvalg:
Sydd sammen på overlock, Babylock Evolution
Kantebånd sydd på med Janome Coverpro med original kantebåndsapparat, se tips i forhold til å sy på krøllende jersey nedenfor.
Coversømmer i raglansømmene til bodyen med baksiden av smal dobbelsøm på coverpro.
Strikken i midjen på buksene er sydd på i midjetilleggets vrangside med overlock med låst kniv, deretter er nedbretten sydd ned med coversøm.

:tips:
Når jeg syr på kantebånd i stoff som krøller seg mye snurrer jeg opp det tøyremsen forsiktig på en tom trådkone. Så mates den derfra rett inn i kantebåndsapparatet. Se bilde nedenfor og mer detaljert guide hvis du følger denne linken.



4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så herlig hentesett!
De stoffene har jeg liggende, og de burde absolutt bli til noen små plagg :)

SiriR sa...

Søte små plagg:)
Og koselig med innlegg hos deg!

Serine sa...

Skjønt sett og så lurt med den teknikken for kanting med krøllete stoffer! Det er alltid litt plundrete når jeg gjør det, så dette må jeg prøve!

Serine sa...

Skjønt sett og så lurt med den teknikken for kanting med krøllete stoffer! Det er alltid litt plundrete når jeg gjør det, så dette må jeg prøve!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no