fredag 12. februar 2016

Casualskjørt på min måte






Skikkelig egosøm!
Jeg var inne hos Klar, ferdig - sy! for å klemme og kjenne på nyhetene der, og falt fullstendig for dette nydelige jaquardstrikkede stoffet i dus lys gråblå med hvit struktur i. Det er bare perfekt til voksenklær, og ikke er det dyrt heller :)
Først tenkte jeg å sy en kjole, og så trodde jeg at jeg skulle sy en genser, men ved et innfall bestemte jeg meg for å sy et skjørt inspirert av Casualskjørtet i boka Heilt Spesiell - sy til liten og stor.
Originalen er sydd i dobbelt stoff slik at man ikke får synlig fald nederst, med strikk i en midjeribb og  lommer.
Jeg bestemte meg for å sy i enkelt stoff, opplegg nederst og uten lommer. Siden stoffet er jaquardstrikket og litt stummere enn en vanlig bomullsjersey satte jeg inn en usynlig glidelås i siden og la til en linning uten strikk øverst. Det er altså en variant av skjørtet, grunnmønsteret til selve skjørtet er helt bevart.










1 kommentar:

Syserine sa...

Så fint! Jeg vil sy kjole til meg, men det blir ikke helt av.. Syr glidlåsprosjekt for tiden!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no